Meden Agan: My Name Is Katherine (Sleazy Rider Records 2024)

Meden Agan - My Name Is Katherine

Ένα από τα πιο όμορφα αρχαιοελληνικά αξιοθέατα της χώρας είναι το μαντείο των Δελφών. Βρίσκεται σε μια καταπληκτική τοποθεσία. Η κλίση των ορεινών όγκων που το περιβάλλουν μπλέκεται με τις ομιχλώδεις συχνά συνθήκες και προκαλούν δέος. Κάθε άνθρωπος ανεξαρτήτου προέλευσης, αν το διαβεί απολαμβάνει το καταπληκτικό της αρχιτεκτονικής σύλληψης του. Και πάνω από όλα τη θέση του στον ευρύτερο χώρο. Στην είσοδο του μαντείου βρίσκεται λοιπόν η επιγραφή που αποτέλεσε το έναυσμα για την ονομασία αυτής της μπάντας. Οι Meden Agan δε θα μπορούσαν να ονομαστούν καλύτερα. Όντας μια πρωτοπόρα μπάντα για το συμφωνικό metal στη χώρα μας παίζοντας ένα είδος μουσικής κατεξοχήν λυρικό που αποπνέει μεγαλοπρέπεια και μυσταγωγία. Παρόλα αυτά όμως, όπως συνιστά και το όνομα τους ο προσανατολισμός τους είναι ειλικρινής, ταπεινός και «τίποτα το υπερβολικό». Υπομονετικά και χωρίς φανφάρες και υπερβολές χτίζουν βήμα βήμα με κάθε κυκλοφορία μια εξαιρετική δισκογραφία.

Η μουσική τους μπορεί να χαρακτηριστεί σαν μια βάση ενός αρκετά μελωδικού συμφωνικού metal σε συνδυασμό με  ένα κράμα από progressive, power metal, gothic metal επιρροές!

Σχηματίστηκαν το 2005 στο Παρίσι από τον κιθαρίστα Δημήτρη “Diman” Κουτσογιαννόπουλο, αρχικά με Γάλλους μουσικούς. Μετά την επιστροφή του στην Ελλάδα διαμορφώθηκε ένα line-up που μέσα από αλλαγές κατέληξε σήμερα να αποτελείται από τη Δήμητρα Παναρίτη (φωνητικά), Diman Κουτσογιαννόπουλο (κιθάρες), Τόλη Μικρούλη (πλήκτρα), Παντελή Σακκά (μπάσο) με τη συχνή συνδρομή του Πάνου Παπλωματά (drums). Οι κατά καιρούς αλλαγές στη σύνθεση τους σε μερικά μέλη δεν υπήρξαν ποτέ τροχοπέδη για τη δισκογραφική τους δραστηριότητα. Μέχρι σήμερα είχαν κυκλοφορήσει 4 ολοκληρωμένους δίσκους, με πιο πρόσφατο το εξαιρετικό “Catharsis” του 2018. Εν μέσω όλων των δυσκολιών της εποχής του COVID-19, η μπάντα επέστρεψε προ λίγων ημερών με το καταπληκτικό “My Name Is Katherine”, το οποίο πραγματικά με εντυπωσίασε.

Αντί να πατήσουν στην προγενέστερη επιτυχία τους, οι Meden Agan εξελιχθήκαν ένα βήμα παραπέρα.

Το “My Name Is Katherine” είναι ένα concept άλμπουμ που εντυπωσιάζει με τη στιχουργική του ικανότητα και το story-telling του. Η θεματολογία που το διέπει μέσα από τους στίχους των τραγουδιών είναι βασισμένα σε μια πρωτότυπη αυθεντική νουβέλα της τραγουδίστριας Δήμητρας Παναρίτη.

Από την άλλη οι μουσικές που το διέπουν είναι ένα εκλεκτό χαρμάνι πολλών επιρροών. Ωστόσο αυτές οι επιρροές, είναι άρρηκτα συνδεδεμένες με το χαρακτήρα της μπάντας. Το εναρκτήριο “Moth” με το δυναμικό μπάσιμο στην έναρξη του, πετά φωτιές μέσα από πλήκτρα γεμάτα συμφωνικά και epic στοιχεία. Το “Τime like space” φανερώνει την επιρροή της μπάντας από Paradise Lost. Τα πλήκτρα σέρνουν σε όλο το κομμάτι το μελωδικό χορό. Στο μεταξύ τα drums δεν έχουν σε τίποτα να ζηλέψουν από τις progressive στιγμές των Dream Theater. Με εντυπωσίασε με το πόσο συνδεδεμένα είναι τα ρυθμικά riff της κιθάρας με τα drums. Η δε μουσική σύνθεση μου θύμισε την πρόσφατη δισκογραφική πρόταση των Γερμανών Kava Conspiracy.

Η βασική διαφορά εδώ ήταν ότι η μελωδία δεν υποτασσόταν στη ψυχεδέλεια αλλά συνέβαινε το αντίθετο.

Οι Meden Agan είναι ένα τσουκάλι που βρυχάται μελωδία. Χρησιμοποιούν όλα τα μέσα και τις επιρροές για να πετύχουν το σκοπό τους. Το μεγαλοπρεπές “Trapped” μου έβγαλε έντονα ένα ύφος που είχα να το νιώσω από το «Τhe Dark Ride» των Helloween, μόνο που δεν έμεινε εκεί… Συνέχισε εμφανίζοντας επιρροές από την αγριότητα στα φωνητικά των Jinjer και σόλαρε με power metal ύφος a la Stratovarius.

Το “Shedding” με εντυπωσίασε για το τρόπο που η φωνάρα της Δήμητρας Παναρίτη κούμπωνε μελωδικά με το πιάνο και το καταιγιστικό παλλόμενο χαρακτήρα της κιθάρας. Και για να μη το ξεχάσω…τι εκπληκτικό audio sample για intro στην αρχή….Κανονάκι, ξεκούρδιστο πιάνο με τόνους reverb. Αισθητική a la “metastasis” του μεγάλου Ξενάκη η μήπως επιρροή από PRAM ή Telstar Ponies; Από κοντά στη τελειότητα και το “Rejection”, το οποίο περισσότερο από κάθε άλλο κομμάτι μου θύμισε μυσταγωγία αλά Paradise Lost.

Μόνο που στη κορύφωση του ανέδειξε τη κιθάρα που με τα solo της γεμάτη arpeggio (λες και άκουγα τον τεράστιο Jason Becker), έχτισε ιλιγγιώδεις μελωδίες. Τέτοια τεχνική αρτιότητα δε συναντάς συχνά. Φανταστικό! Το “Confident” με τη σειρά του πήρε τη σκυτάλη και βάρυνε την ατμόσφαιρα με κιθαριστικά riff που θα ζήλευαν και οι ISIS (σε δισκάρες όπως το Panopticon ή το Oceanic).

Η τραγουδίστρια φανέρωσε το εύρος της φωνής της και του ταλέντου της! Μια ερμηνεία που απλώνεται από καθαρά στεντόρεια φωνητικά σε brutal crescendo στο φινάλε του τραγουδιού. Το “Sickness»” εν συνεχεία μου πρόσφερε τη μυσταγωγία και το λιγοστό φως μες στη δραματικότητα αυτού του δίσκου με οραματικές και αρκετά λυρικές συνθέσεις. Και εκεί που νόμιζα ότι ήδη άκουσα αρκετά ήρθαν τα ανατολίτικα μινόρε κιθαριστικά riff του “Victorious”. Συνδυάστηκαν άψογα με τα drums που ξεσπούσαν λύσσα σε όλο το κομμάτι.

Πραγματικά η μουσική των Meden Agan είναι πολύπλευρη και πολυεπίπεδη και σημείο συνάντηση πολλών επιρροών.

Το “Βeyond any suspicion” επιβεβαίωσε αυτή μου την αντίληψη με το synth intro του. Με πήγε πίσω στην ατμόσφαιρα των Dark Tranquillity στο “Projector”. Τα δε κιθαριστικά σόλο του κομματιού φέραν κάτι από Rhandy Rhoads. Έμεινε κάτι άλλο να γράψω; Και όμως το τελευταίο κομμάτι του δίσκου “Τransition” στην αρχή μου θύμισε τις υπέροχες ερμηνείες των Hammerfall. Από το τρίτο του λεπτό και μετά φανέρωσε μια progressive αρμονία και αισθητική που μου θύμισε Opeth. Για να κλείσει εν τέλει με κιθάρες σαν τους παλιούς Stratovarius όταν ο Timo Τolkki έσερνε το χορό.

Πραγματικά οι Meden Agan είναι μια μπάντα που όποιος ακούει gothic, power ή συμφωνικό metal θα την αγαπήσει ιδιαίτερα. Αν θα μπορούσα να βρω ένα στοιχείο κριτικής θα ήταν ότι θα γούσταρα να τους δω στο μέλλον με ακόμα περισσότερες συνθετικές και κιθαριστικές επιρροές από τους παλιούς ωραίους Rhapsody που αγαπήσαμε… Και αυτό πιο πολύ πρόκληση για ένα μελλοντικό δίσκο ακόμα είναι παρά κριτική από μεριάς μου.

Σε αυτό το σημείο θέλω να σταθώ σε δύο τελευταία σημεία. Η μουσική των Meden Agan απαιτεί μεγάλη αρτιότητα στην παραγωγή ακριβώς διότι βρυχεί από πολλά ηχητικά ερεθίσματα. Το “My Name Is Katherine” ηχογραφήθηκε και μιξαρίστηκε από τον Terry Nikas (τραγουδιστή επίσης των φανταστικών Scar of the Sun) στα Zero Gravity studios. Νομίζω ότι το πνεύμα και η φιλοσοφία του στην αξιοποίηση audio samples, synth στον εμποτισμό του κλασσικού metal ήχου συνέβαλλαν στο τόσο ωραίο τελικό ηχητικό αποτέλεσμα αυτού του δίσκου. Είναι φανερό ότι η παραγωγή του συγκεκριμένου δίσκου ανέδειξε ακόμα παραπάνω το ταλέντο που σε αυτή τη μπάντα ρέει.

Οι Meden Agan παίζουν σε αυτό το δίσκο και με τη καθοριστική συμβολή της παραγωγής ένα metal φρέσκο, που αγκαλιάζει τα παλιά καλά συστατικά του είδους αλλά τα συνοδεύει με μοντέρνα αισθητική.

Ένας δίσκος ο οποίος εν συνεχεία υπέστη επεξεργασία για mastering στα Fascination Street Studios από των Jens Borgen που χει συνεργαστεί με μπάντες όπως Arch Enemy, Angra, Opeth, Dimmu Borgir. Οι παραπάνω στρατηγικές κινήσεις φανερώνουν το μεράκι και τη σοβαρότητα με την οποία οι Meden Agan φροντίζουν τις κυκλοφορίες τους. Αυτό φαίνεται και από το εξαιρετικό artwork που επιμελήθηκε ο Dimitris Tzortzis που είναι γοτθικότατο, ρομαντικότατο και λίγο βικτωριανό για να δένει με τα τραγούδια. ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ!

Βαθμολογία: 9/10

Κείμενο: Σπύρος Θηβαίος

Κατηγορία
TAGS
Κοινοποίηση
X