Meden Agan: «Θέλαμε εξαρχής να δημιουργήσουμε ένα concept album. Η ιστορία της Katherine εξελίχθηκε και αυτή μαζί με τη μουσική»

Meden Agan 2024 1

Οι Meden Agan επέστρεψαν το 2024, με το τέταρτο κατά σειρά album τους,  “My Name Is Katherine”. Μιλήσαμε με τον ηγέτη του συγκροτήματος Diman Κουτσογιανόπουλο και την τραγουδίστρια Δήμητρα Παναρίτη. Μας αναλύουν τις δημιουργικές λεπτομέρειες της νέας τους, καταπληκτικής δουλειάς.

«Θέλαμε εξαρχής να δημιουργήσουμε ένα concept album»

1. Καλησπέρα και συγχαρητήρια για το φανταστικό νέο σας δίσκο My Name Is Katherine”! Ποια ήταν η θεματολογία που γέννησε την ιδέα για αυτό το concept δίσκο?

Diman: Πριν ξεκινήσουμε να γράφουμε την μουσική του νέου album θέλαμε εξαρχής ένα concept album. Δεν είχαμε βρει ιστορία, το σίγουρο ήταν ότι θέλαμε κάτι δικό μας, μια ορίτζιναλ ιστορία. Ξαφνικά η Δήμητρα μας επεξηγεί την ιστορία της, ήταν σε αρχικό στάδιο τότε και την βρήκαμε πάρα πολύ ενδιαφέρουσα. Η ιστορία της Katherine εξελίχθηκε και αυτή μαζί με την μουσική. Και αυτό ήταν το μεγαλύτερο επίτευγμα, ότι η μουσική μας πάτησε και πάνω στην ιστορία της Δήμητρας και αυτό κάνει το album μοναδικό.

2.Ομολογουμένως το νέο album συνεχίζει από εκεί που μας άφησε το καταπληκτικό “Catharsis”. Πως ήταν αυτά τα 6 χρόνια για εσάς μέχρι το νέο album. Είναι ιδέα μας ή μήπως ο ήχος της μπάντας που ήταν ήδη κορυφαίος μελωδικά…ωρίμασε ακόμα περισσότερο; Υπήρχαν στιγμές που λόγω των δυσκολιών της πανδημίας σκεφτήκατε να τα παρατήσετε ή μήπως τελικά πεισμώσατε περισσότερο;

Diman: Να τα παρατήσουμε; Όχι, ποτέ. Ίσα ίσα, είχαμε πεισμώσει περισσότερο. Κοιτά, εκμεταλλευτήκαμε την πανδημία με το να δημιουργήσουμε περισσότερη μουσική, να ψαχτούμε περισσότερο, να πειραματιστούμε πιο πολύ. Ειλικρινά πήραμε τον χρόνο μας, δεν βιαστήκαμε (γιατί άλλωστε;) Ξέρεις τι; Όλοι βιάζονται, να τα κάνουν όλα γρήγορα όλα αμέσως, εμείς όχι, κάναμε ακριβώς τα αντίθετο, δουλέψαμε περισσότερο ειδικά στις λεπτομέρειες των κομματιών, Δομές, μελωδίες, ακόμη και κάποια σημεία σε σόλο είχαν αλλαχτεί, όπως και κάποιοι στίχοι, η κάθε λεπτομέρεια μετράει οπότε δώσαμε χρόνο στον εαυτό μας να δημιουργήσει. Η υπομονή είναι αρετή φίλε μου.

«Έχουμε παίξει πολύ με τους ήχους, τις ατμόσφαιρες, τα εφέ που θα βάλουμε, εξαρχής αυτό θέλαμε και πιστεύω το πετύχαμε»

3.Ο νέος δίσκος εντυπωσιάζει με τη μίξη synth, πλήκτρων και audio sample ήχων και το τρόπο που δένουν με τις συνθέσεις στο νέο album! Θεωρείτε ότι αυτό είναι ένα στοιχείο που στρατηγικά δουλέψατε περισσότερο ή αποτελεί απλά άλλο ένα «χρώμα» στο καμβά της δημιουργίας σας σαν μουσικοί;

Diman: Σε κάθε album μας τα πλήκτρα έπαιζαν σημαντικό ρόλο στις συνθέσεις μας, απλά πιστεύω ότι σε αυτό το δίσκο έχουν ακόμη πιο πρωταγωνιστικό ρόλο. Έχουμε παίξει πολύ με τους ήχους, τις ατμόσφαιρες, τα εφέ που θα βάλουμε, εξαρχής αυτό θέλαμε και πιστεύω το πετύχαμε.

4.Το καταπληκτικό intro στο «Shedding» που μας πήρε τα μυαλά πως προέκυψε;

Diman: Τόσο πολύ σου άρεσε; (γέλια) Θέλαμε λίγο “creppy” intro και συνάμα κάτι ξεχωριστό που δεν το είχαμε χρησιμοποιήσει ξανά και βρήκαμε αυτό με το πιάνο. Τελικά ήταν ωραία ιδέα.

«Η παραγωγή είναι το ήμισυ του παντός, είναι το άλφα και το ωμέγα του δίσκου»

5.Ο νέος δίσκος είναι ακόμα πιο σκοτεινός και ηχητικά βαρύτερος από πριν χωρίς όμως αυτό να είναι εις βάρος της μελωδικότητας σας που αποτυπώνεται ιδιαίτερα στις κιθάρες και τα πλήκτρα. Πόσο σημαντικό ρόλο έπαιξε η παραγωγή του δίσκου για αυτό το αποτέλεσμα;

Diman: Η παραγωγή είναι το ήμισυ του παντός, είναι το άλφα και το ωμέγα του δίσκου, τα κομμάτια σου να ακούγονται όπως πρέπει, να δώσεις στον ακροατή να καταλάβει την μουσική σου. Εμείς πήγαμε σε πολύ έμπειρο άνθρωπο, μας ήξερε εξάλλου, ήξερε πολύ καλά την μπάντα οπότε ήξερε ακριβώς τι θέλαμε,πως έπρεπε να βγει προς τα έξω το album.

Diman Κουτσογιανόπουλος Meden Agan
T.M. Meden Agan 2024

6.Τα ρυθμικά σας μέρη τόσο με τα riff στις κιθάρες όσο και με το τρόπο που μπάσο τύμπανα καλπάζουν λυσσαλέα στο δίσκο μας έφεραν στο νου τις καλές εποχές των Rhapsody (με Turilli, Lione) και των Stratovarius (όταν ο Timo Tolkki μεσουρανούσε). Πόσο σημαντικές είναι αυτές οι μπάντες για τον ήχο σας ή μήπως στο νέο album βασικότερη επιρροή ήταν οι Paradise Lost;

Diman: Το νέο μας album είναι το πιο γρήγορο, πιο τεχνικό και συνάμα το πιο σύγχρονο θα έλεγα εγώ. Για Paradise Lost δεν είναι στις επιρροές μας τόσο, για Rhapsody στα παλιότερα album ναι, σε αυτό όχι και τόσο. Οι Stratovarius ναι, ειδικά στο “Trapped”, πιστεύω κινούμαστε σε μονοπάτια όπως οι Amaranthe, οι Arch Enemy, Symphony X, λίγο Dream Theater, έχουμε φύγει από το συμφωνικό και πάμε σε καινούργια μονοπάτια σε νέους ουρανούς, οι Meden Agan έχουν αλλάξει δεν είναι οι ίδιοι με τα προηγούμενα χρόνια, και είμαστε πολύ περήφανοι για αυτό.

«Θέλουμε σε κάθε δίσκο να κρατάμε φρέσκο τον ήχο μας, χωρίς να χάνεται η ταυτότητα μας»

7.Τελικά ο νέος δίσκος εμπεριέχει στοιχεία από πολλά ήδη αλλά διατηρεί ιδιαίτερα τον ήχο που σαν Meden Agan, έχετε καθιερώσει στην εγχώρια metal σκηνή. Με την Δήμητρα Παναρίτη στα φωνητικά παγιώνεται μια ηχητική κατεύθυνση που μπορεί να είναι goth, να είναι και brutal και να είναι πάντα καθάρια και μελωδικότατη. Με βάση αυτό το μελωδικό κράμα που παρουσιάζεται να περιμένουμε και στα live ένα αντίστοιχο αποτέλεσμα ή η live παρουσίαση του δίσκου θα είναι ολίγον τι διαφορετική αλλά εξίσου δυνατή;

Diman: Εννοείται ότι κρατάμε το στοιχείο των Meden Agan σε κάθε album μας, θέλουμε σε κάθε δίσκο να κρατάμε φρέσκο τον ήχο μας αλλά η ταυτότητα μας δεν χάνεται.

Όσο αφορά τις συναυλίες μας, θα αποτυπώνουν τον ήχο του album μας, την ατμόσφαιρα και το όλο feeling του δίσκου.

«Το live είναι η χαρά του μουσικού, η επαφή της μπάντας με τον κόσμο της, είναι μοναδικό συναίσθημα»

8.Πως αισθάνεστε κάθε φορά που πατάτε το σανίδι για να μεταδώσετε τη μουσική σας; Όλα αυτά τα χρόνια έχετε χτίσει μια σταθερή σχέση αγάπης με το κόσμο που σας στηρίζει, ενώ όλοι μιλάνε με τα καλύτερα λόγια τόσο για το τελευταίο live όσο και για τις εμφανίσεις σας. Θέλετε να δώσετε ένα μήνυμα στο κόσμο; Να περιμένουμε ότι θα υπάρξει κάποια περιοδεία ή live προώθησης του νέου δίσκου στο άμεσο μέλλον;

Diman: Το stage είναι κάτι ξεχωριστό, καμία σχέση με την ηχογράφηση ενός album, το live είναι η χαρά του μουσικού, η επαφή της μπάντας με τον κόσμο της, είναι μοναδικό συναίσθημα, μαγεία που λέμε.

Ανυπομονούμε να βρεθούμε στην σκηνή, να παίξουμε στους οπαδούς μας, κλείνουμε σιγά σιγά μερικές εμφανίσεις σε Ελλάδα και εξωτερικό. Δεν μπορώ να πω περισσότερα θα υπάρξουν ανακοινώσεις σύντομα.

9.Έχετε παίξει όλα αυτά τα χρόνια σε φεστιβάλ αλλά και σε live stages όπου έχετε μοιραστεί τη σκηνή με πάμπολλες εγχώριες και ξένες μπάντες. Μοιραστείτε μαζί μας ένα σκηνικό ή στιγμή που να έχει χαραχτεί στη μνήμη σας.

Diman: Αυτό που θυμάμαι έντονα είναι η εμφάνιση μας στο Ισραήλ με τους Epica, 45 λεπτά έκστασης, το κοινό από κάτω ήταν πάρα πολύ έντονο και πάρα πολύ εκδηλωτικό, πραγματικά μοναδική εμπειρία, δεν το είχα ξαναζήσει ποτέ.

10.Υπάρχει κάποιο συναυλιακό απωθημένο ή μπάντα με την οποία θα επιθυμούσατε να παίξετε στο μέλλον;

Diman: Θα θέλαμε πάρα πολύ να ανοίγαμε για τους Nightwish και να παίζαμε στα φεστιβάλ σε Wacken και Hellfest.

Δήμητρα Παναρίτη Meden Agan 2024
P.S. Meden Agan 2024

11.Δήμητρα συνεχίζεις να εντυπωσιάζεις να περιμένουμε και άλλο concept δίσκο στο μέλλον; Ποιος είναι ο αγαπημένος σου στίχος από το νέο album;

Δήμητρα: Δεν ξέρω τι θα γίνει στο μέλλον, όλα είναι πιθανά. Αλλά στο άμεσο μέλλον δεν θα ήθελα να κάναμε ξανά concept album. Θα προτιμούσα κάτι πιο ελεύθερο, το κάθε τραγούδι να είχε την δική του ιστορία. Αγαπημένος στίχος είναι στο τελευταίο τραγούδι του δίσκου “Transition” (When you open the door you will see my true smile at last. Self control does not exist, insanity and sanity hanging on a thread). Καθώς περιγράφει τον άνθρωπο που βιώνοντας κάτι δύσκολο για εκείνον στη ζωή του, επιλέγει να φοράει ψεύτικο χαμόγελο καθημερινά. Ενώ κάτω από αυτή την μάσκα αυτή, τα αληθινά συναισθήματα του κρέμονται από μια κλωστή.

«Σε αυτό το album δούλεψα πολύ και με την ιστορία αλλά και με τους στίχους. Διέσχισα δρόμους και μονοπάτια που δεν περίμενα ποτέ ότι θα μπορούσα να φτάσω»

12.Επίσης στο νέο δίσκο σε ακούσαμε να τραγουδάς με τεράστια ποικιλία στο τρόπο. Ποιοι είναι οι τραγουδιστές/τραγουδίστριες που σε έχουν επηρεάσει περισσότερο;

Δήμητρα: Σε αυτό το album δούλεψα πολύ και με την ιστορία αλλά και με τους στίχους. Διέσχισα δρόμους και μονοπάτια που δεν περίμενα ποτέ ότι θα μπορούσα να φτάσω. Ιδιαίτερα η ανάπτυξη στοίχων σε νουβέλα ήταν κάτι μοναδικό για εμένα. Επίσης, να ερμηνεύσω το υλικό μας με πολλές χροιές ήταν κάτι το απίστευτο, κάτι το πρωτόγνωρο για εμένα. Ήθελα πολύ να μεταφέρω στον ακροατή όλα τα συναισθήματα της Κατερίνας και των υπόλοιπων πρωταγωνιστών της ιστορίας. Οι επιρροές μου είναι αρκετές και απο διαφορετικά είδη. Μερικοί αγαπημένοι είναι: Spencer Sotelo, η Floor Jansen, o Daniel Gildenlow η Maria Brink και πολλοί ακόμη.

«Ο Jens Borgen είναι ο καλύτερος παραγωγός και ο καλύτερος στο Mastering του κόσμου ασυζητητί»

13.Tόσο το προγενέστερο “Catharsis” του 2018 όσο και το τωρινό “My Name Is Katherine” στάλθηκαν για mastering στον Jens Bogren των Fascination Street Studios στη Σουηδία. Είναι μια συνεργασία που θα παγιωθεί από μεριάς σας;

Diman: Είναι ο καλύτερος παραγωγός και ο καλύτερος στο Mastering του κόσμου ασυζητητί. Επίσης και στο προηγούμενο και σε αυτό το album έχει κάνει εξαιρετική δουλειά. Να είμαστε καλά φίλε μου και να πηγαίνουμε σε κάθε album σε εκείνον, μακάρι.

Meden Agan 2024 2

«Προκαθορισμένο δεν είναι τίποτα και αυτό το μαθαίνεις όταν έχεις γράψει αρκετά album στην πλάτη σου»

14.Το album ηχογραφήθηκε και μιξαρίστηκε στα Zero Gravity Studios από τον Terry Nikas. Πως ήταν η εμπειρία σας εκεί και πόσο σημαντική η συμβολή του Terry στην παραγωγή του δίσκου που αξίζει να πούμε ότι μας εντυπωσίασε ηχητικά. Τελικά μιας και πρόσφατα χάσαμε και το μεγάλο Steve Albini, πόσο σημαντικός είναι ένας καλός παραγωγός για τη δημιουργία ενός άρτιου ηχητικά album. Οι Μeden Agan είναι ανοικτοί στο διάλογο κατά την παραγωγή του δίσκου ή για εσάς όλα είναι προκαθορισμένα πριν μπείτε στο στούντιο;

Diman: Προκαθορισμένο δεν είναι τίποτα και αυτό το μαθαίνεις όταν έχεις γράψει αρκετά album στην πλάτη σου. Η μπάντα πρέπει να ακούει τον παραγωγό στο τι έχει να πει. Εξάλλου για αυτό πας σε εκείνον, έχεις ακούσει τις δουλειές του και σου αρέσει αυτό που έχει κάνει. Φυσικά και είμαστε ανοικτοί και συζητούσαμε συνεχώς με τον Terry στην μιξή του album. Ήταν μια ομαδική δουλειά και από τις 2 πλευρές. Η εμπειρία μας ήταν εξαιρετική, είχαμε φοβερή χημεία μεταξύ μας και τον ακούσαμε σε αρκετές περιπτώσεις. Όπως και εκείνος άκουσε εμάς. Είναι σημαντική η επικοινωνία μεταξύ μπάντας και παραγωγού. Αν ξέρει τι θέλει η μπάντα και τι ζητάει όλα γίνονται πιο απλά μετά.

15.Μιλήστε μας για το καταπληκτικό artwork του Dimitris Tzortzis που επιμελήθηκε τις εικαστικές λεπτομέρειες του δίσκου σας. Ποια ήταν τα κριτήρια της αισθητικής του και από τι εμπνεύστηκε για το καταπληκτικό εξώφυλλο του νέου σας δίσκου;

Diman: Ο Δημήτρης είναι από τους καλύτερους cover artist (για εμένα ο καλύτερος). Του είπαμε την ιστορία, του αναλύσαμε τι θέλαμε και εκείνος απλά το μετουσίωσε σε εικόνα/σχέδιο. Το κάθε κομμάτι στο album έχει το δικό του σχέδιο, το booklet του δίσκου είναι τόσο πλούσιο που αξίζει κάποιος να το αγοράσει για να το δει, είναι μοναδικό.

16.Για το τέλος, υπάρχει κάτι που θα θέλατε να προσθέσετε;

Diman: Ευχαριστούμε πάρα πολύ για αυτή την υπέροχη συνέντευξη και φυσικά για το εκπληκτικό review. Χαιρόμαστε πολύ που σας άρεσε το νέο μας album, συνεχίστε την καλή δουλειά και να στηρίζετε την ελληνική σκηνή γιατί πραγματικά το έχει ανάγκη και το αξίζει.

Επιμέλεια Ερωτήσεων: Σπύρος Θηβαίος

Κατηγορία
TAGS
Κοινοποίηση
X